Ana içeriğe atla

1 haftasonuna 4 etkinlik - dinlenmek mi? o da neymis.

İtalya güzel memleketmiş lan..

21 ocakta İtalya'ya gittik. Roma- Floransa Venedik.
Çok güzeldi.
Bence Floransa > Venedik > Roma
Roma dediğin Vespa, Pizza, Pasta (makarna), Vatikan, Yakışıklı papazlar.
Floransa muhteşem. Şiir gibi. Bir tek taşı bile eksik ya da fazla değil.
Venedik, bana göre değil, gez kaç kurtul :) aşırı turistik. Roma ve Floransadaki restoranlar fiyat olarak uygundu ama Venedik!!! Servis ücreti yanısıra bir de masa ücreti alıyorlar, şaşırdık :) yani hesabın üstüne hem oturmaya, hem servise ayrı ücret kesiliyor kişi başı.

Venedikte trafik zaten sıfır. Floransa'da varla yok arası. Roma'da ise, trafik var, sıkışıklık da yok (şehre izni olmayan arabanın girmesi yasak) Roma trafiğinde dikkatimizi çeken şu oldu: KURAL YOK. anlık kararlar var. nasıl kaza olmuyor hayret. İstanbul trafiğini aratmıyor, tek fark çok araba olmadığı için yoğunluk az.

Yeni papa'yı kimse sevmiyor. Her yerde eski Polonyalı Papa'nın fotoğrafları var gençliğinden yaşlılığına. Konuştuğumuz bir kız, aman nesini sevelim, zaten ALMAN dedi. koptuk. Avrupalılardaki Almanya fobisi, tükenmeyecek :)

Bizim gibi şehirden şehire gezecekseniz tren biletlerini önceden alın. Trenler güzel. Roma Pass 3 günlük 30 euro idi, bedava ulaşım ve 2 müzeye bedava giriş hakkı. Ama biz turist otobüsünü tercih ettik. indirim vardı kişi başı 15 euro idi. 110 Roma markalı olanı seçtik. her yere gidiyor, üst kattan efil efil poponuzun üstünden her yeri doyasıya görüp sonra sırayla inmek istediğiniz yerde inip detaylı gezmek için birebir. Hop on- hop off mantığı olduğu ve tamamen görülmesi gereken rotalarda gittiği için public transportun hayhuyuna girip boşuna yorulmamış oluyorsunuz. Parisi de son 3 gün akıl edip o şekilde gezmiştik, iyi oluyor ben seviyorum üstü açık 2 katlı turist otobüslerini. Tabi bu dediğim otobüs olayı Roma için geçerli. Floransa ve Venedik'i ayakla gezin zaten küçük şehirler.. 2 günde her yerini gezersiniz ikisinin de. Roma umduğumdan ufaktı, Paris ve Londra Roma'dan bariz bir biçimde daha devasa. Zaten nüfus 2.7 milyonmuş, izmir bile daha çok yahu! Zaten düşününce İzmir de daha büyük sanki Roma'dan.

İtalyan insanı sıcakkanlı. Ama Venedik'teki İtalyanlar daha farklı. Daha suratsızlar, o Roma ve Floransa insanındaki sıcaklık yok. ayrıca aksanları da bayağı değişik geldi bana.

Bu arada Venedik'te gondola binin, çok güzel. Ama pazarlık etmeyin. 4 kişiye 80 euro diyorlar fix. Biz pazarlık ettik ve sonuçta, az gezdirildik. 60'ı vermişken 80'i verip sinir olmadan tam tur gezmiş olmak daha iyi olurdu :)

Venedik Manzaraları

Venedik .. her yer su her yer rutubet.

Floransa'da biri duvarlara sürekli V for Vendetta maskesi grafitilemişti

köprüden geçilip girilen ev.. sadece eve girmek için kurulu bir köprü. TRİBAL.

Venedikte de, Floransa'da da hasta oldum bu dar sokaklara..

İtalya gezisinde PİPİYE doyacaksınız. o denli dalbudak var heykellerde.

Oha floransa çok güzeldi lan.

Florence, Firenze, Floransa, şapşal güvercinler çok şanslı.

Floransa'daki hard rock cafe'nin içi inanılmaz pis kokuyordu...

Roma resmen açık hava müzesi

Roma'nın simgesi

Nasıl ki Viyana'da Mozartlar geziyordu ise, Roma'da da Roman Soldier'lar fink atıyordu.. yün çorap ve cep telefonları ile.

O beyaz yerler bir zamanlar kutsal roma imparatorlugununmuş sözde. Biraz ABARTI var!

bir sokak cicisi.

minnak ve vintage Fiat 500

çok sevdim bu broşürü

kapı kollarına oldum olası bayılırım.

San Pietro'nun içi. Şaşaalı kutsal mabetler serisi.

Piazza Spagna

Çok iddialılar , çok!

Roma'dan..

Sonuç: İtalya'ya kesinlikle yeniden gidilecek. Napoli, Milan, Toskana bölgesi, Sicilya. Ve tekrar kalbimi unuttuğum floransa'ya gitmeliyim. İtalya yaşanacak yer ya. Vallahi bir gün orada yaşamak isterim. Aslında düzen ve insana saygı gibi konularda, İngiltere'den çok türkiye'ye yakın ama memleket güzel memleketmiş, karış karış gezilmeli.

Yorumlar

  1. benim sıralamam da venedik > floransa >roma şeklinde olmuştu.

    YanıtlaSil
  2. Iclerinden bi tek venedik'i gordum diger ikisini de cok goresim var, post da super geldi haliyle :) ne guzel gezmissiniz :)

    YanıtlaSil
  3. ben hic gitmedim floransa ve venedik'e. bu sene tekrar roma'ya gidecegim umraim mayis'ta, belki seneye floransa ve venedik ama floransa icin herkes cok guzel diyor. cok da merak ediyorum ama roma'da da sadece 1 gun gecirmistim, o yuzden aklim hala orada. guvenli mi peki? biz kizkiza olacagiz biraz dikkatli olmamiz soylendi farkettin mi trafik disinda tehlike?

    YanıtlaSil
  4. nilufer, evde internet olmadigindan cok gec yanit veriyorum kusura bakma. valla ben bir guvenlik problemi gormedim. bizim otel Roma'da monti'deydi. termini denilen buyuk tren istasyonunu ile harabelerin arasinda. geceleri fildir fink dolastik basimiza bi is gelmedi bence yalniz dolasmadigin surece guvenli bi yer italya.

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

en derin düşüncelerini dök bebeğim

Bu blogdaki popüler yayınlar

Blogunuza gelen ziyaretçilerin ip'sini ve nereden geldiğini öğrenmek

Blogger in ziyaretçi iplerini veren ve takip eden bir sistemi olmadıgından, blogumuza kim girmiş çıkmış görmek ve bazen yorumcularımızın nerelerden oldugunu anlamak için Statcounter isimli bir siteyi nasıl kullanacagımızı anneye anlatır gibi anlatıyorum bugun :)



Öncelikle statcounter'a üye(register) oluyoruz.


yukarıdaki imajda üye olurken çıkan ekranı görebilirsiniz.. Registration bittikten sonra alttaki ekran çıkıyor

aynen devam ediyoruz

yukarıdaki ekrana gelince, bilgileri doldurun, ortada büyük okla gösterdigim alanları default bırakıp next ile bir adım sonraya geçin.. web site title blogunuzun başlıgı, url ise adresi olaranzii. next ten sonra






















buraya statcounter sayfasında çıkan kodu yapıştırıyoruz ve save diyoruz! artık sayfamıza eklendi.
şimdi counter sayfamızda.. istatistiklere bakmak için de statcounter sitesine kullancı adı ve şifrenizle giriş yapın. yalnız tabi ki bir süre beklemeniz gerekecek :D


giriş yapınca zaten biraz evvel yaratmış oldugumuz blog profilimiz görünecek.  yukarıd…

ingiltereye geldim, nerelerden alışveriş edeyim?

Yavrucuklar, ister tatil ister iş amacı ile gelmiş olun, ingilterede alışveriş edecekseniz bu mağazalara muhakkak gidin! tamam son günlerde pound aldı başını gitti ama olsun. çok ucuz şeyler bulunabiliyor. Bargain hunterınız meröp, sizin için ayakları ramazan pidesi kıvamına gelesiye dek gezdi, araştırdı. Dev hizmet!

TK MAXX


Tk maxx acayip bir yer. 185 poundluk deri çantayı 45, 135 poundluk tommy hırkayı 35 pounda alabiliyorsunuz. Gözlük, kadın-erkek giyim, çanta, ayakkabı , parfüm, tencere, çarşaf vs.. bulmak mümkün. Çözemedim, nasıl bu kadar ucuza satabiliyorlar. 10 pounda converse aldım geçen hafta, aynısı 100 metre ötede başka bir mağazada 55 pound.

Diesel, D&G gibi  markaların güneş gözlüklerini %70 indirimle alabilmek mümkün. Ancak şöyle bir kusuru var: kapanın elinde kalıyor. yani bir kaç kere alsam mı almasam mı karar veremedim, dur yarın gelirim şuraya da bakarım diyecek oldum ve sonra bir daha bulamadım alacağım şeyi. yani herşeyden en fazla 2 tane oluyor. buldun mu alaca…

Arı Maya Dosyası: Yıllardır cevap bulamamış soruyu yanıtlıyoruz

Blogumuz ne kadar yogun bir gündemi olsa da, halk için çalışıp çabalamaya, yıllardır cevabı bulunamamış ve dimağlarımızda battal boy çöp torbası gibi sıkışmış duran sorulara yanıt aramaya devam ediyor.

Yine karşınızda bomba gibi kanıtlarla yeni bir dosyamız var. ARI MAYA

Arı maya kız mıydı? yoksa Erkek mi?

pek çogumuz çocukken tanıştı arı maya ile.. çizgi filmini izlemeyenler dahi kokulu arı mayalı silgilerle başladı eğitim hayatına. gelecegin doktorlarını mühendislerini yetiştiren bu silgiler, aslında çocuklarımız için büyük bir tehditti. neden mi? çünkü Arı maya kız mı erkek mı belli degildi de ondan!!!

Ama merak etmeyin.. eskilere -yani bize- olan olmuşsa, ahlak yönünden büyük bir darbe yemişsek de yeni nesillere bu kaosu yaşatmayacagız.

Gelin beraber inceleyelim.

Resimde gördügünüz gibi kendisi kısa saçlı, feminen olmayan patates gibi bir suratı var. ayrıca bodur ve yerden bitme oldugu kadar tıknaz ve dobican. çemçük agızını da unutmayalım!

işte bütün bu özellikleri bir araya topladıgımı…